Акаунти в соцмережах: 5 кроків, щоб сподобатися роботодавцю
Жовтень 1, 2015Останніми роками кількість користувачів соцмереж безперервно зростає. Багато із них зареєстровані на кількох ресурсах одночасно. При цьому небагато хто задумується про те, що профіль у соцмережі може вплинути на процес працевлаштування. За даними дослідження HeadHunter, 76% роботодавців переглядають сторінки кандидатів перед тим, як запросити їх на співбесіду або взяти на роботу. Як поводитися в соціальних мережах, щоб не зашкодити майбутній кар’єрі, розповідають експерти Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна.
На перший погляд, найпростіший спосіб убезпечити себе — видалити або блокувати акаунт. Такий підхід докорінно неправильний. На думку роботодавців, сторінки в соцмережах можуть стати ще одним аргументом, щоб запропонувати вам роботу. Прихований профіль, навпаки, насторожить рекрутера і примусить будувати здогадки щодо питань, котрі його цікавлять. Тому найкращим рішенням буде відредагувати зміст сторінки і використовувати її як додатковий інструмент при пошуку роботи.
Крок 1. Погляньте на контент очима роботодавця
Відвідуючи профіль пошукача, роботодавець має перед собою цілком конкретну мету. Для нього важливо дізнатися, які у вас інтереси й цінності, а також зрозуміти, чи впишетесь ви в корпоративну культуру компанії. Репости на стіні, статуси і коментарі повинні працювати на професійний імідж пошукача. Особливо насторожі слід бути тим, чия професійна діяльність напряму пов’язана з брендом компанії (маркетинг, PR, SMM).
- Неприпустимо вживати ненормативну лексику й ображати інших користувачів мережі. Така поведінка свідчить про низький культурний та інтелектуальний рівень пошукача.
- Утримайтесь від негативний висловлювань щодо колишніх колег і роботодавців. Навіть якщо розставання було не надто приємним, не варто нехтувати правилами професійної етики.
- Не публікуйте похмурі статуси або категоричні висловлювання. Рекрутери уникають нитиків і агресивно налаштованих людей.
Крок 2. Видаліть фотографії, що вас компрометують
Опинившись на сторінці пошукача, ректрутер може і не читати статуси або коментарі, але фотографії подивиться обов’язково. Не варто викладати фото з вечірок або застільних посиденьок, а також знімки на пляжі. Фото в соцмережах відображають діяльність пошукача, його інтереси й захоплення. Наприклад, фотографії з мандрівок розкажуть про активність пошукача, його прагнення дізнаватися щось нове, а фото з дітьми — про сімейні цінності. Якщо у вас є цікаве хобі (берете участь у велопробігах, займаєтесь верховою їздою або танцюєте), можна розповісти про це з допомогою фотографій. Також не забудьте розмістити фото із семінарів і професійних конференцій. Нехай фотоальбоми будуть свідченням ваших досягнень.
Крок 3. Встановлюйте контакти і розширюйте френдліст
Приказка «скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти» найкраще ілюструє взаємодію в соцмережах. Професійний світ дуже тісний. І потенційний роботодавець може побачити спільних знайомих, які готові надати вам хороші рекомендації. Пам’ятайте про правило шести рукостискань і не закривайте свій френдліст. Активно користуйтеся інструментами нетворкінгу, розширюйте своє коло спілкування. Користувач, у якого список друзів обмежений найближчим оточенням, може здатися закритим і не готовим іти на контакт. Водночас у професійних соцмережах вважається моветоном надсилати запит на дружбу тим, з ким не знайомі особисто.
Крок 4. Спілкуйтесь у професійних співтовариствах
Спільноти, до яких належить користувач, завжди відображають його інтереси. Це можуть бути співтовариства за захопленнями (спорт, історія, рукоділля) або професійні спільноти. Об’єднання за назвою «клуб любителів поспати» або «найлінивіші люди в світі» не з найкращого боку характеризують пошукача. Зосередьте увагу на профільних спільнотах: спілкуйтеся з колегами, діліться новинами ринку, обговорюйте питання про вашу сферу діяльності. Репости таких спільнот покажуть рекрутеру, що ви залучені до «професійної тусовки» і хочете розвиватися як спеціаліст.
Крок 5. Оперативно поновлюйте інформацію про себе
Будьте активними і не забувайте оновлювати актуальну інформацію про себе. Акаунт в соцмережі є чудовим майданчиком для самопрезентації в неформальній обстановці. У відповідних розділах зазначте освіту, попереднє місце роботи, контакти. Ці дані не повинні суперечити тому, що написано в резюме. Чим більше потрібної інформації буде доступно рекрутеру, тим більше шансів для подальшої освіти. Не перестарайтеся. Компаніям не потрібен співробітник, який днями «висить» у соцмережах.
На своїй сторінці можна залишити повідомлення про те, що ви шукаєте роботу. Проте не слід покладатися лише на свій акаунт. Резюме краще розмісти на сайті пошуку роботи й дати на нього лінк у своєму профілі. Також на сайті hh.ua можна долучити посилання на профілі в соцмережах до вашого резюме, і роботодавець побачить саме ті сторінки, які захочете показати ви. Таким чином, роботодавці можуть знаходити профілі кандидатів, які сподобалися, просто на сайті. А пошукачі будуть точно знати, які профілі побачить їх потенційний роботодавець.
Досвідчений рекрутер не буде ухвалювати рішення, спираючись лише на інформацію із соцмереж. Проте якщо він матиме доступ до акаунту, то зможе ще раз переконатися, що компанія і співробітник на сто відсотків підходять один одному.