Як обманюють в кафе і ресторанах: всі хитрощі офіціантів і барменів
Березень 13, 2018Як обманюють в кафе і ресторанах на своїй шкурі відчули багато клієнтів. І хоча похід в пристойний заклад – недешеве задоволення, його персонал при першій-ліпшій можливості норовить підзаробити та пошити клієнта в дурні.
Раніше ми публікували рейтинг найпопулярніших видів обману на ринках. Від брудних прийомів персоналу покупці не захищені і в ресторанах глобальної мережі швидкого харчування MacDonald’s.
Не відстають від колег і працівники супермаркетів: їм вдається збувати зіпсоване м’ясо, кисле молоко і гнилі фрукти.
Як обманюють в кафе і ресторанах – як не стати жертвою махінацій
1. Недолив та перелив
Нечисті маніпуляції з алкоголем на барі традиційно приносять додаткові доходи. Найпростіший спосіб обдурити клієнта (особливо, якщо він вже випив) – зменшити замовлену порцію. Для візуального обману використовуються склянки й чарки з товстим дном. Щоб клієнт не зміг навіть приблизно оцінити обсяг проданого алкоголю, йому в склянку кладуть кілька кубиків льоду. Тому просите подавати горілку або віскі окремо, а лід, часточки лайма чи лимона – окремо.
Складно перевірити і кількість дорогої випивки в коктейлях, грог і глінтвейн. Чим сильніше і різкіше смак супутніх інгредієнтів, тим легше приховати недолив алкоголю. Уточнюйте, яке його кількість буде додано в коктейль, попросіть змішати напій при вас.
Розбавлене пиво також приносить надприбутки торговцям, які навчилися закачувати воду і в кеговую систему. По можливості, замовляйте ель, темне або нефільтроване пиво – їх складніше розбавляти через насиченого кольору і щільності. Розведений лагер або легке світле пиво відрізняється відсутністю стійкої піни і металевим присмаком.
2. Обважування та переважування
У ресторанах східної кухні цей показник нерідко намагаються замінити інформацією про кількість суші, ролів і т.п. Така хитрість – пряме порушення закону України «Про захист прав споживачів», персонал повинен знати вагу страв і інформувати про неї клієнтів.
Запитуйте у офіціанта, як вам порахують страви, що готуються на грилі. Дуже часто враховується вага сирого м’яса або риби, в готовому вигляді на тарілці ви отримуєте набагато менший обсяг продуктів. Крім цього, в меню нерідко вказують загальну вагу м’ясних і рибних страв з урахуванням соусів і недорогих гарнірів.
Ще один надзвичайно вигідний для громадського харчування вид продукції – м’ясо або риба в клярі. Клієнт платить за загальну вагу, і може виявитися так, що яєць, борошна і панірувальних сухарів буде більше, ніж чистого продукту.
Принести додатковий прибуток кафе можуть і різні асорті: фруктові, м’ясні та рибні нарізки. Визначити на око реальну вагу компонентів дуже складно, запитуйте в офіціантів хоча б співвідношення дорогих продуктів і недорогих.
3. Обрахунок та перерахунок
Соуси, закуски, хлібобулочні вироби, зазначені в меню, як частина першого або гарячого блюда, можуть бути пораховані окремо: пампушки і сало до борщу, галушки до юшкі, гірчиця до стейку і т.п.
Така ж схема обрахунку застосовується при подачі до кави або чаю додаткових цукатів, меду, цукерок і печива. Офіціант приносить солодощі за замовчуванням, а потім виявляється, що за них треба заплатити більше, ніж за гарячий напій.
Також несподівано для себе ви можете виявити в рахунку націнку в 10-15% за обслуговування і чайові. В Україні вже кілька ресторанів перейшли на американську систему, яка передбачає додаткову оплату роботи офіціантів. Поцікавтеся у персоналу, чи є чайові обов’язковими або ж плата за обслуговування та його якість залишається на розсуд клієнта.
Фахівці із захисту прав споживачів все частіше фіксують в Україні випадки фальсифікації товарів. За кількістю підробок лідирує молочна продукція, потім йдуть соки, кондитерські вироби, крупи, вино і коньяк.
Джерело: Politeka