7 питань, які допоможуть визначити співробітника вищого класу
Березень 14, 2016Підприємець Мітчел Харпер, на рахунку якого створенно п’ять компаній, які принесли йому більше $ 200 млн, описав у своєму блозі як обрати кращих співробітників з усіх можливих, створивши власну методологію рекрутингу. В ній описано 7 питань, які допоможуть зрозуміти якого рівня фахівець прийшов до вас на співбесіду. Переклад замітки Мітчела.
За останні 15 років я провадив співбесіди близько 1000 чоловік на найрізноманітніші посади. Продавців, інженерів, фахівців по роботі з клієнтами, менеджмент і навіть СЕО та членів ради директорів.
Коли я починав працювати, я оцінював свій показник влучань десь в 50%. Тобто всього один з двох кандидатів добре відповідали призначеній посаді. Через рік, продовжуючи проводити співбесіди і наймати людей, я почав помічати який реальний ефект роблять співробітники вищого класу, гравці класу А.
Усіх працівників можна розділити на три категорії:
- гравці класу А: топ 5% людей. Вони наполегливо працюють, розвиваються, їх люблять і поважають і, як правило, вони швидко піднімаються кар’єрними сходами.
- гравці класу Б: більшість людей. Вони працюють стандартні 5 днів на тиждень по 8 годин, добре справляються і являють собою славних, але не видатних працівників.
- гравці класу В: нижчі 10%. Вони роблять не більше роботи, ніж потрібно, не намагаються займатися новими проектами, люблять (і створюють) конфлікти і відрізняються невисоким рівнем особистої відповідальності.
Отже, 7 питань, які можна використовувати під час співбесіди, щоб збільшити шанси знайти і найняти працівників класу А.
1. Чи траплялося у них хоча б одне підвищення на попередній роботі?
Гравці класу А відмінно справляються зі своєю роботою, тому хороші менеджери покладають на них велику відповідальність, більш складні завдання і, відповідно, вищу позицію по службі. Зауважте на їх профіль LinkedIn, чи підвищували їх хоча б один раз на попередніх місцях роботи. Одне підвищення — добре, два — відмінно, три — взагалі не від світу цього.
2. Доручали їм ведення великого проекту на минулій роботі? Як вони з цим впоралися?
Гравці класу А люблять завжди беруть на себе велику відповідальність, а не меншу. Якщо на минулій роботі їм доручали великі або дуже важливі проекти під особисту відповідальність, то це ваш працівник.
3. Вони претендують на ту ж роль, що і на минулій роботі або на щось зовсім інше?
Гравці класу А не зупиняються на досягнутому і завжди прагнуть отримати нові завдання. За спостереженнями Мітчела Харпера, більшість гравців класу А не так часто змінюють компанії, як посади — тому, що вони люблять постійно вчитися чомусь новому і перебувати в нових ситуаціях.
4. Чи можуть вони говорити про вашу компанію і сказати, що їм подобається, а що вони б змінили?
Гравці класу А проводять дослідження компанії в яку йдуть на співбесіду. Вони намагаються зрозуміти вашу стратегію: що добре, а що погано. Чи можуть вони чітко окреслити, що їм подобається у вашій компанії або конструктивно відповісти на вашу пропозицію про зміни?
Якщо працівник, який прийшов до вас на співбесіду і гадки не має, чим займається ваша компанія або немає своєї думки (позитивної або негативної) щодо неї — це явний стоп-сигнал.
5. Вони впевнені в собі, не будучи горді?
Тут є тонка грань. Гравці класу А мають відмінні показники продуктивності, проте вам потрібен працівник, який буде багато говорити про команду, керівників та менторів, а не про те, який він крутий і все зробив сам.
6. Чи збираються вони постійно вчитися? Як вони це доводять?
Гравці класу А обожнюють навчатися новим навичкам. Запитайте у них, чому вони навчилися на попередній посаді. Запитайте, яку книгу вони зараз читають. Запитайте, чому вони хочуть навчитися в найближчі 6-12 місяців і як планують це робити.
7. Як би ви оцінили якість і кількість питань які ВОНИ задають під час співбесіди?
Хороша співбесіда — це завжди бесіда, а не гра в одні ворота. Зверніть увагу на кількість і якість питань, які ВОНИ запитують. Гравці класу А переживають про те, в якій команді працюватимуть, про те, хто буде їх начальником і де ви бачите компанію в майбутньому.
Ці 7 питань допоможуть вам відрізнити гравців класу А від усіх інших. Але слід пам’ятати, що наймання гравців класу А — це не точна наука. Крім цих 7 питань є ще маса нюансів. Проте, це непоганий початок. Потрібно також довіряти своїй інтуїції, перевіряти референс, оцінювати їх культурний рівень розвитку і, найголовніше, питати у людей, з якими вони повинні працювати, про те, чи хочеться їм отримати таку людину в колеги чи ні.